Zatím se jen porozhlížíte po trhu a nechcete sami nikoho aktivně oslovovat? Nechte se „ulovit“ pomocí sítě LINKEDIN!
LinkedIn je CELOSVĚTOVÁ, PROFESNÍ sociální síť, na které každý může prezentovat své odborné dovednosti a pracovní zkušenosti a to nejenom proto, abyste se pochlubili světu svojí dokonalostí, ale tato sociální síť se využívá především za účelem naleznutí nového ZAMĚSTNÁNÍ či ZAMĚSTNANCE.
Stejně jako jiné sítě i LinkedIn umožňuje vytvořit si profil jako JEDNOTLIVEC, ale i jako FIRMA či PROJEKT.
Není Vám však stále jasný hlavní význam LinkedInu? Ten spočívá ve VYTVÁŘENÍ KONTAKTŮ. LinkedIn pomáhá odborníkům k vyšší produktivitě a větším úspěchům.
Už dost obecností o LinkedInu – pojďme se podívat na ČÍSLA:
- Více než 645 miliónů ČLENŮ z více než 200 různých ZEMÍ = NEVYČERPATELNÁ STUDNICE KONTAKTŮ
- Téměř 2 miliony uživatelů v ČR
- Suchá čísla nechme za sebou a koukněte na ZAJÍMAVOSTI
- 79% uživatelů je starších 34 let
- Pravidelný aktivní „linkeďák“ zde neztrácí čas – průměrně stráví hledáním informací 17 minut měsíčně
Chcete si profil na LinkedInu také založit? Na co si DÁT POZOR a jak to celé VYPLNIT?
- I zde platí, že PRVNÍ DOJEM je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ – LinkedIn slouží jako takový stručný, elektronický životopis, proto byste zde měli mít aktuální profilovou fotku. Opět platí, že fotka by měla být profesionální (a fotky z dovolené si opět můžete schovat na rodinnou oslavu či Instagram). Profil s fotkou si na LinkedInu zobrazují lidé 14x více než profil bez fotky.
- Druhý dojem je FOTKA NA POZADÍ - je to prostor pro Vaší kreativitu. Fantazii se opravdu meze nekladou. Nejčastěji se sem vkládá Vaše motto v obrázku, popis vize, jedno větný popis Vaší práce či logo Vaší společnosti. Dejte si pozor na ÚMÍSTĚNÍ FOTOGRAFIE a pamatujte, že 57% uživatelů používá mobil k prohlížení si LinkedInu.
- URL Adresa – LinkedIn Vám automaticky přidělí náhodnou URL adresu, která se skládá z náhodných písmen a čísel. Pokud chcete působit profesionálnějším dojmem, UPRAVTE si svoji URL adresu např. na své jméno či společnosti: https://www.linkedin.com/company/profeskontakt-s-r-o-/ NEJDE Vám to změnit? V tomto případě si již někdo stejnou adresu „zabral“. Musíte tak zapojit svoji fantazii a pohrát si se svým jménem či jménem společnosti. PAMATUJTE ale vždy na PROFESIONALITU.
- MOTTO - je kolonka, která Vám poskytuje 120 ZNAKŮ, zde máte opět práci PRO svou FANTAZII a napsání něčeho ZAJÍMAVÉHO o sobě. Velmi dobře volte klíčová slova, protože ta jsou opravdu klíčová pro pořadí zobrazovaných výsledků.
- Část „O MNĚ“ – v této části můžete využít 2 000 ZNAKŮ, ale POZOR! Zobrazují se jen první tři řádky. Musíte zde opět zapojit FANTAZII a BÝT ORIGINÁLNÍ, protože jinak si nikdo nebude chtít „Zobrazit více“. Vyplácí se hned na začátku uvést aktuální pozici a použít efektivní klíčová slova (opět kvůli pořadí vyhledávání).
- Pracovní zkušenosti - v tomto případě platí vše, co jste se dočetli v sekci „o životopisu“. Shrneme pouze to nejdůležitější:
- Pište přesná data svého zaměstnání
- Začnete poslední/ aktuální pracovní pozicí
- Uvádějte vždy datum, název společnosti a pracovní pozici
- Pracovní pozici STRUČNĚ popište (neopisujte však svůj popis pracovní pozice)
- Vzdělání – opět platí to samé, co jste se dozvěděli v sekci „o životopisu“
- Pište přesná data a přesný název školy
- Začínejte nejvyšší dosaženým vzděláním
- Jazykové kurzy a zahraniční stáže pište na konec
- Dovednosti - LinkedIn umožňuje JEDINEČNOU VĚC! Jaká to je? SEZNAM KLÍČOVÝCH SLOV! Můžete si zde vytvořit seznam označující Vaše dovednosti. A K ČEMU TO JE? Ten, kdo si Váš profil zobrazí, na první pohled uvidí VAŠE PŘEDNOSTI.
- Rada nad zlato – opět platí STŘÍDMOST – optimum je 10 slov
- Doporučení – poslední důležitá součást Vašeho LinkedIn profilu! Vaši kolegové Vám zde mohou napsat svá doporučení a sdělit ostatním, jaké jsou Vaše silné stránky, jaký jste podřízený/spolupracovník nebo například jak kvalitní práci umíte odvést.
Závěrem?
- LinkedIn slouží i jako PAVOUČÍ SÍŤ – čím větší je síť, tím více příspěvků se Vám zobrazuje a Vy nejenom zůstáváte v obraze ve svém oboru, ale navíc si můžete rozšiřovat obzory (= tím více much pochytáte). Příspěvky můžete vkládat i sami:
- Rada NAD ZLATO - pokud nějaký příspěvek sdílíte, napište, proč ho sdílíte – dodá to tomu VÁHU a ostatní na Vás mohou začít nahlížet jako na relevantní zdroj nových odborných informací.
- Spojení s dalšími uživateli – Čím větší síť máte, tím větší je viditelnost Vašeho profilu. O svou síť se proto PRAVIDELNĚ starejte! Pokud se s Vámi někdo spojí, poděkujte za propojení, blahopřejte uživatelům k jejich úspěchům,